جامع ترین لغت‌نامه دانشنامه تخصصی ارزهای دیجیتال فیس ارز | حسینی بایننس

جامع ترین لغت‌نامه دانشنامه تخصصی ارزهای دیجیتال فیس ارز | حسینی بایننس

بلاک جدید ساخته می شود واین اطلاعات در بلاک‌چین ذخیره می گردد. استخراج در واقع فرآیندی است که طی آن یک‌سری محاسبات ریاضی برای تایید تراکنش‌ها و تولید رمزارزها صورت می گیرد. دامپ و پامپ در دنیای کریپتوکرنسی، هم خیلی جذاب هستند و هم خیلی ترسناک. وقتی دامپ اتفاق می افتد یعنی بسیاری از سرمایه‌گذاران اقدام به فروش مقدار زیادی رمزارز کرده اند . و بلعکس زمانی که تعداد زیادی رمزارز خریداری می شود، پامپ اتفاق می افتد که به معنی رشد قیمت است.

  • به وسیله شاخص Open Interest می‌توان تشخیص داد که آیا بازار در حالت پرنوسان یا شارپی قرار گرفته است و نقطه مناسبی برای بستن معاملات باز تعیین کرد.
  • به این صورت هر چه کارمزدی که کاربر تعیین کند بیشتر باشد ماینرهای بیشتری به تائید نهایی تراکنش ترغیب می‌شوند.
  • “اثبات اعتبار” یا “اثبات اقتدار” یک نوعی از الگوریتم اجماع در ارزهای دیجیتال است که در سال 2017 توسط بنیانگذار اتریوم مطرح شد.
  • یعنی خودتان باید در مورد ادعاها و مسائل مطرح شده توسط افراد دیگر تحقیق کنید و درستی آن‌ها را بسنجید.

گاهی اوقات از «LitePaper» نیز به عنوان نسخه آسان وایت‌ اصطلاحات ارز ديجيتال آکادمی حسینی فایننس پیپر یاد می‌شود. بیشتر پروژه‌های ارز دیجیتال فقط سفیدنامه و زردنامه منتشر می‌کنند. «اتریوم» از جمله ارزهایی است که همه نسخه‌های این مقالات را ارائه کرده است. تراکنش‌هایی که در شبکه بلاک چین انجام می‌شوند، به تایید نیاز دارند. جهت اینکار، الگوریتم‌هایی وجود دارد که بر اساس آنها، ماینرها در مورد تایید یا عدم تایید یک تراکنش به توافق می‌رسند. در شبکه‌های بلاک چین، از ۲ الگوریتم کلی «گواه اثبات کار» و «گواه اثبات سهام» استفاده می‌شود.

اصطلاحات ارز دیجیتال که باید بدانید + توضیح به زبان ساده

چین‌لینکینگ فرایند پیوند دو زنجیره‌ی بلوکی متفاوت است، برای نمونه بیت‌کوین و اتریوم. هدف از این کار این است که کوین‌های رمزنگاری‌شده بتوانند از یک زنجیره‌ی بلوکی به زنجیره‌ی دیگر انتقال یابند. برای انتقال موفقیت‌آمیز، تراکنش باید در هر دو زنجیره‌ی بلوکی در زمانی مشابه، ثبت و تصدیق شود. کیف پول سرد، یا کیف پول سخت‌افزاری، ذخیره‌ی آفلاین کلیدهای خصوصی و عمومی کیف پول شماست. به این صورت که، برای جلوگیری از هک‌شدن و ازدست‌رفتن کلیدهای عمومی و خصوصی، یا از آن‌ها پرینت گرفته می‌شود یا بر روی یک هارد اکسترنال که به اینترنت وصل نیست ذخیره می‌شوند.

اصطلاح ممپول در ارز دیجیتال

بطورکلی می‌توان گفت که با استفاده از قراردادهای هوشمند می‌توان به سادگی برنامه‌ها و پروژه‌هایی را راه‌اندازی کرد که بدون هیچ واسطه و از کار افتادگی تا ابد به کار خود ادامه می‌دهند. نوعی از معاملات است که با حجم بالا انجام می‌شود اما برای جلوگیری از تغییر جهت بازار، سفارش‌ها به قسمت‌های کوچکتر تقسیم می‌شوند و مابین سایر معاملات قرار می‌گیرند. این نوع از تابع هش ویژگی‌های خاصی دارد و به دلیل برخورداری از امنیت بالا برای کارهایی همچون هویت سنجی و ساخت امضاهای دیجیتال به کار می‌رود.

استخر ماینینگ یا استخراج در واقع بستری مجازی برای جمع شدن ماینرها، به منظور تعیین قدرت پردازش هر ماینر و دریافت پاداش به ازای آن است. الگوریتم اثبات کار برای تایید تراکنش‌ها در شبکه‌های غیرمتمرکز است که از طریق اختصاص حافظه به منظور پردازش داده‌ها امکان‌پذیر می‌شود. صرافی ارز دیجیتال مکانی برای انجام معاملات ارزهای دیجیتال و تبدیل آنها به یکدیگر یا به پول‌های ملی است. اصطلاحات زیادی در بازار کریپتو کارنسی مورد استفاده قرار می‌گیرد که در اینجا به متداول‌ترین آنها می‌پردازیم.